نگهداری و تعمیرات مبتنیبر قابلیت اطمینان (RCM)
ثبت نام بسته است
شرایط رویداد
- تشریح نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM)، تاریخچه و مولفههای آن
- تعریف مفهومی قابلیت اطمینان و ارتباط آن با RCM
- ارتباط RCMI و RCMII
- تعریف برنامهریزی برحسب اولویت (Priority Planning) و ارتباط آن با RCM
- تشریح کاربرد درخت منطقی تصمیمگیری (RCM Logic Decision Tree) و اعتبارسنجی روشهای رویارویی با خرابیها
- تاثیر RCM برکاهش هزینههای نگهداری و تعمیرات تجهیزات
- مفهوم نگهداری مستقل و خودگردان (AM) و دیدگاه RCM در رابطه با آن
- نحوه رویارویی RCM با خرابیهای موثر بر عملیات و تولید
- نحوه رویارویی RCM با خرابیهای موثر بر ایمنی و محیط زیست
- نحوه رویارویی RCM با خرابیهای پنهان مربوط به Protective & Warning Devices
- ارتباط RCM با نگهداری ناب (Lean Maintenance) و تحلیل علت ریشهای خرابیها (RCFA)
- تعریف مفاهیم خرابی وظیفهای (Functional Failures) و غیر وظیفهای (Non Functional) و دیدگاه RCM در رابطه با آنها
- تشریح نقشه راه و ۷ سوال اساسی در RCM
- تشریح اطلاعات موردنیاز جهت پاسخ به ۷ سوال RCM و منابع تهیه آنها
- ارتباط تحلیل حالات، اثرات و بحرانساز بودن خرابیها (FMECA) و ارتباط آن با RCM
- ارتباط نقشه راه مدیریت داراییهای فیزیکی (PAM) و RCM
- دستاوردهای حاصل از اجرای RCM
- عوامل موفقیت در اجرای RCM
- ارتباطRCM و بهینهسازی PM (PMO)
- دیدگاه RCM در رابطه با مقدار درصد اعمال استراتژیهای نت پیشگیرانه، پیشبینانه و هوشمندانه در یک کارخانه
- پرسش و پاسخ درزمینه آموزش RCM